پیدا کردن کلمه کلیدی رقبا:
یکی از ساده ترین راه ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی حوزه کاریتان استفاده از کلمات کلیدی است که رقبا از آنها استفاده کرده و از طریق آنها در گوگل رتبه گرفته اند. برای اینکه به سوال چگونه کلمه کلیدی رقبا خود را پیدا کنیم جواب بدهیم باید با یک سری ابزار ایرانی یا خارجی آشنا شویم تا نحوه پیدا کردن کلمه کلیدی رقبا را برایمان به سادگی آب خوردن حل کنند.
همان طور که می دانید برای اینکه در گوگل جایگاه پیدا کنید نیازمند یافتن کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب و کار خود هستید. اگر بخوایم این فرایند رو آسان تر کنیم کنیم بهتره که از کلمات کلیدی رقبا استفاده کنیم. برای این کار نیاز به ابزارهایی داریم که در زیر برایتان شرح می دهیم.
همچنین در جلسات مشاوره سئو در مشهد مجموعه سئولوژن ما بهترین کلمات کلیدی حوزی کاری شما را انتخاب می کنیم تا بهترین عملکرد و بیشترین فروش را از سئو تجربه کنید.
5 دلیل برای تحلیل آنالیز کلمات کلیدی رقبا:
زمانی که ما سایت رقبا را برای تحقیق کلمه کلیدی آنالیز می کنیم کلی زمان برای انجام سئو ذخیره می کنیم. و برای این کار دلیل می آوریم.
- داده های سایت رقیب آنالیز می شود.
- کیوردها اولویت بندی می شوند.
- کلمات پر ترافیک پیدا می شوند.
- به رشد سایت کمک می شود.
- مسیر استراتژی محتوا مشخص می شود.
پر استفاده ترین روش های پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا:
زمانی که به اهمییت پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا پی بردیم به سراغ ابزار هایی می رویم که این فرایند را برایمان آسان تر کنند. ابزار های ایرانی و خارجی متعددی برای پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا وجود دارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.
ابزارهای خارجی آنالیز کلمات کلیدی رقبا:
به دلیل اهمیت تحقیق کلمه کلیدی در بحث خدمات سئو سایت ابزارهای زیادی برای تحقیق ین کار ساخته شده اند که شما می توانید به راحتی از آنها در وب فارسی هم استفاده کنید.
1-کیوورد پلنر(keyword planner):
یکی از قدیمی ترین ابزارها برای آنالیز کلمات کلیدی رقبا می باشد. اما این ابزار به دلیل اینکه از دل گوگل ادز ساخته شده است شما باید برای استفاده از آن حتما حساب گوگل ادز داشته باشید ضمن اینکه خیلی نمی توان روی دقیق بودن این ابزار حساب باز کرد.
2-kwfinder:
استفاده از این ابزار برای پیداکردن کلمه کلیدی رقبا ساده می باشد. به طوری که وارد لینک آن می شوید و بعد می توانید از قابلیت های آن مانند پیدا کردن لانگ تیل ها، کلمات هدف و … استفاده کنید.
3-اوبر ساجست(ubersuggest):
ابزار اوبر ساجست یکی دیگر از ابزارهای خارجی پیداکردن کلمه کلیدی رقبا می باشد که قدرت بالاتری نسبت به سایر ابزارها دارد. درست است که همه این ها ابزار هستند و هیچ چیز دقیق 100 درصدی را به ما نشان نمی دهند اما می توانید روی این ابزار خیال راحت تری باز کنید.
4-سیمیلار وب(similarweb):
این ابزار بعد از حذف الکسا روی کار آمد و تلاش کرد تا امکاناتی نظیر پیدا کردن سرچ کاربران، بررسی نرخ پرش محتوا، کلمات پرسرچ، آنالیز رقبا و غیره را ارائه دهد. شما خیلی راحت و بدون دردسر می توانید از این ابزار برای پیداکردن کلمه کلیدی رقبایتان استفاده کنید.
ابزارهای ایرانی برای پیداکردن کلمه کلیدی رقبا:
همان طور که می دانید ابزارهای خارجی محبوبی برای پیداکردن کلمه کلیدی رقبا وجود دارند اما ابزارهای ایرانی خوبی هم ساخته شده اند تا شما به راحتی بتوانید به آنالیز و تجزیه و تحلیل رقبا خود پرداخته و دچار سختی نشوید.
1-سئو سیگنال:
ابزار سئو سیگنال می تاند به راحتی به آنالیز رقبای شما بپردازد. فقط کافی است در لینک مربوطه ثبت نام کنید و خیلی راحت کارهایی که می خواهید را انجام دهید. ضمن اینکه به تازگی خدمات تحقیق کلمه کلیدی برای وب غیر فارسی را هم به مزایای خود اضافه کرده است.
2-جت سئو:
جت سئو ابزاری است که اگر اکستنشن آن را روی مرور گر خود نصب کنید وارد هر سایتی که بشوید تعداد کلمات مقاله، تگ ها h1 تا h3، کلمات کلیدی و خلاصه آنالیز کلی سایت را برابتان شرح خواهد داد. استفاده از این ابزار قدرتمند برای آنالیز سئو سایت رقبایتان به شما پیشنهاد می شود.
آنالیز انکر تکستهای رقبا:
یکی از کارهایی که رقبای شما انجام میدهند پنهان کردن کلمات کلیدی اصلی سایتشان می باشد اما شما دلسرد نشوید. زیرا می توانید با برسی لینک هایی که ساخته اند انکرتکست اصلی آنها را پیدا کنید. برای پیدا کردن انکرتکست های رقبا می توانید از ابزار هایی نظیر:
- سمراش(semrush):
اگر به دنبال یک ابزار همه فن حریف برای آنالیز سئو سایت ها می گردید استفاده از سمراش به شما توصیه می شود. شما می توانید با استفاده از این ابزار نه تنها سایت رقیبتان را آنالیز کنید بلکه به پیدا کردن کلمه کلیدی رقبایتان نیز بپردازید. لازم به ذکر است که برای استفاده از این ابزار باید اکانت داشته باشید که می توانید به راحتی آن را از سایت هایی نظیر ایرانیکارت تهییه کنید.
- Ahref:
وقتی صحبت از ابزار های کاربردی در دنیای سئو می شود نام Ahref به میان می آید. برای استفاده از این ابزار باید حتما اکانت تهییه کنید زیرا استفاده از آن رایگان نیست. شما می توانید با خرید اکانت اشتراکی از سایت هایی نظیر ایرانیکارت به راحتی از این ابزار استفاده کنید.
- Seo review tools:
از این ابزار حرفه ای می توانید از همه بخش های سئو از جمله سئو داخلی، سئو تکنیکال، سئو محتوا، پیدا کردن کلمه کلیدی رقبا و غیره آنالیز کنید و خیالتان راحت باشد که یک ابزار کاربردی را در اختیار دارید.
نتیجه گیری:
از اینکه تا اینجای مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگذاریم. هدف از نوشتن این مقاله پیدا کردن ابزارهایی برای آنالیز و پیدا کردن کلمه کلیدی رقبا بود. لازم به ذکر است که همان طور که از نام این ها پیداست ابزار هستند و حتما عیب و نقص هایی دارند اما این شما هستید که می توانید با تحقیق بیشتر ابزار مناسب خود را پیدا کرده و از آن استفاده کنید.
اگر نیاز به خدمات سئو در مشهد نظیر مشاوره، تولید محتوا سئو شده، آنالیز رقبا و غیره دارید می توانید همین الان در خواست خود را در واتساپ سئولوژن ثبت کنید.
2 پاسخ
توی تحقیق کلمات بعد از یک هفته بررسی بهترین ابزاری که پیدا کردم میزفا تولز بود ۷ تا بخش فقط برای تحقیق کلمات داره و جالبه مخصوصا بخش کیورد پلنرش
سلام دوست عزیز. ممنون از اینکه تجربه تون رو در اختیار ما گذاشتید.