نکات مهم آموزش سئو سایت فروشگاهی

آموزش سئو سایت فروشگاهی

آموزش سئو سایت فروشگاهی

همان طور که می دانید در فضای آنلاین هیچ پلت فرمی امنیت وبسایت را ندارد. زیرا مشتری یا مخاطب با خیال راحت می تواند خرید خود را انجام دهد بدون اینکه نگران کلاهبرداری یا بلاک شدن بعد از پرداخت پول باشد. اما برای اینکه شما بتوانید سایت خود را به همگان نشان دهید لازم است که به سراغ آموزش سئو سایت فروشگاهی بروید.

برای این کار باید در ابتدا یک استراتژی مناسب برای سئو سایت فروشگاهی خود تدوین کنید. زیرا بدون داشتن برنامه ریزی دقیق شما در هیچ زمینه ای موفق نخواهید شد. جامعه هدفتان را پیدا کنید سپس بر اساس آنها به تحقیق موارد زیر بپردازید.

آموزش سئو سایت فروشگاهی

استراتژی مناسب برای سئو سایت فروشگاهی

1-یافتن عبارت کلیدی مناسب:

اولین قدم برای جذب مخاطب در فضای گوگل پیدا کردن عبارت های کلیدی مرتبط و سودآور مناسب یا حوزه کسب و کارتان می باشد. به عنوان مثال اگر شما در حوزه فروش لوازم التحریر فعالییت می کنید باید عبارت کلیدی مرتبط و پرسرچ با آن را پیدا کنید.

انتخاب کلیدواژه های مورد استفاده برای صفحات سایت، یکی از اصلی ترین بخش های بهینه سازی سایت است. این کلیدواژه ها باید مرتبط با کسب و کار شما و همچنین جستجوهای کاربران باشند. برای یافتن کلیدواژه های مناسب، می توانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner استفاده کنید.

برای آموزش تحقیق عبارت کلیدی به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

2-دسته بندی محصولات:

*دومین قدم بعد از پیدا کردن کیوورد ریسرچ دسته بندی مناسب محصولات می باشد. اگر بخواهیم همان مثال لوازم التحریر را بزنیم باید بگوییم که گذاشتن تمامی دفترهای 100برگ اعم از سیمی و ساده در یک دسته بندی، تمامی مدادها اعم از رنگی و مشکی و قرمز در یک دسته بندی، تمامی کلاسورها در یک دسته بندی و … انجام می شود.

3-on-page:

سومین قدم انجام سئو on-page می باشد. در اینجا ما به کلیه کارهایی که داخل سایت انجام می دهیم تا منحر به دیده شدن آن در فضای گوگل شود سئو داخلی یا on-page می گوییم. بررسی url ها به طوری که هر url برای یک کلمه کلیدی باشد. بررسی عکس ها و داشتن تگ altT، بررسی لینک های شکسته، توشتن صحیح متا دیسکریپشن و محتوای مناسب از جمله موارد سئو داخلی می باشد.

4-بهینه سازی عنوان و متا تگ:

بهینه سازی عنوان و توضیحات صفحات یکی از اقداماتی است که باید در سئو آن پیج انجام دهیم. عنوان ها و توضیحات هر صفحه از جمله عنوان صفحه اصلی، صفحات محصولات و صفحات دسته بندی باید حاوی کلیدواژه های مناسب باشند. این موارد به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای صفحات را به خوبی ارزیابی کنند و صفحات را در نتایج جستجو مرتبط قرار دهند.

5-بهبود تجربه کاربری:

بهبود تجربه کاربری (UX) از جمله مؤلفه های مهم در رتبه بندی سئو است. صفحات وبسایت باید بارگذاری سریع داشته باشند، طراحی زیبا و قابل دسترس برای انواع دستگاه ها (ریسپانسیو) باشند و اطلاعات کاربری به راحتی قابل دستیابی باشد. این امور باعث خواهند شد که کاربران بیشتر روی سایت شما بمانند و به بهبود رتبه بندی سایت کمک کنند.

برای دیدن نمونه طراحی سایت در مشهد به لینک مربوطه مراجعه کنید.

6-off-page:

بعد از اینکه سئو داخلی را به نحو احسن انجام دادیم به سراغ مرحله چهارم و انجام سئو خارجی می رویم. این مورد همان طور که از نامش پیدا است به کلیه اقداماتی که در خارج از سایت برای بهینه سازی آن انجام می دهیم مانند رپورتاژ آگهی و ساخت بک لینک.

7-بررسی لینک ها:

بررسی لینک های ورودی یا backlink ها، یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی در سئو هستند. باید از تولید محتوای خوب و برقراری رابطه با سایت های مرتبط استفاده کرد تا سایت شما به عنوان یک منبع معتبر واقع شود که سایت های دیگر نیز به آن لینک دهند.

8-ساخت بلاگ:

پنجمین مرحله ساخت قسمت وبلاگ برای سایت می باشد. این بخش باعث جذب ترافیک طبیعی می شود و از طرفی زمانی که شما آن را به روز رسانی می کنید گوگل به شما رتبه می دهد. پس سعی کنید محتوای هدفمند و جذاب برای این بخش تهییه کنید.

ایجاد محتوای با کیفیت برای صفحات محصولات و مطالب وبلاگ، جزء مهمی از  سئو سایت فروشگاهی است. محتوای خوب نه تنها به کاربران کمک می کند تا از محصولات شما مطلع شوند، بلکه موتورهای جستجو نیز آن را بررسی می کنند و بر اساس آن صفحات را در نتایج جستجو قرار می دهند.

استراتژی مناسب آموزش سئو سایت فروشگاهی

نکات مهم برای سئو سایت فروشگاهی

*سعی کنید از ویدئو های معرفی محصول یا آموزشی در سایتتان بارگذاری کنید. به عنوان مثال برای سایت لوازم التحریر می توانید با استفاده از کاغذ رنگی یک کاردستی زیبا درست کنید و آن را داخل سایت خود بگذارید.

*روی برند خود کار کنید. شما به عنوان صاحب بیزنس باید علاوه بر ایجاد مشتری وفادار کاری کنید تا مشتری شما شما را به اطرافیان خود معرفی کرده و در خرید بعدی خود با سرچ نام برندتان اقدام به خرید از شما کند.

یکی از کارهایی که می توانید سرچ برند خود را افزایش دهید دادن تبلیغات به بلاگرهایی با اینگیجمنت بالا در سایت jaryan.net می باشد.

*به هیچ عنوان توضیحات محصول خود را کپی نکنید. سعی کنید به جای آن با نوشتن توضیحات مرتبط، ویژگی ها و قیمت را برای آن درج کنید.

*یک بخش پرسش و پاسخ به سایت خود اضافه کنید تا مخاطب بتواند به راحتی سوالات خود را بپرسد.

*سرعت سایت خود را بالا ببرید. خدمات افزایش سرعت سایت باعث می شود تا تصویر محصولات به راحتی لود شده و مخاطب در سایت شما بماند.

نتیجه گیری:

در نهایت، برای رسیدن به نتایج مطلوب در آموزش سئو سایت فروشگاهی، باید صبور باشید. بهبود رتبه بندی سایت نیازمند زمان و تلاش است و ممکن است مدتی طول بکشد تا تغییراتی که اعمال می کنید، تاثیر خود را نشان دهند. با اجرای صحیح مراحل بهینه سازی سایت، می توانید ترافیک آموزش سئو را افزایش دهید و فروشگاه آنلاین خود را موفقیت آمیز کنید.

3 پاسخ

  1. سلام ممنونم از مقاله خوبتون. من می خوام یک سایت در حوزه لوازم آرایشی داشته باشم. می خواستم بپرسم که از همون ابتدا باید سئو سایت رو شروع کنم؟

    1. با سلام خدمت شما. ممنون از اینکه سایت ما رو انتخاب کردید. اگر در شروع طراحی سایت یک سئو کار متخصص کنار شما باشه که راهنماییتون بکنه(از لحاظ ساختار urlها، تکنیکال و…) قطعا در فرایند سئو کارتون خیلی بهتر پیش میره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *